Bu araştırma ağı gerek siyasi aktörler gerekse medya temsilcileri tarafından paylaşılan dezenformatif ve propagandist içeriklerde duyguların nasıl bir rol oynadığı konusuna özel ilgi duyan üç akademisyen tarafından kuruldu. Çalışma ağımız bu konuda çalışan diğer araştırmacılarla, ayrıca medya, sivil toplum ve bürokrasiden uzmanlarla işbirliğine son derece önem vermektedir.
Bizi bir araya getiren, bilhassa dünyanın içinden geçtiği popülist dönemde, duygu siyaseti konusuna olan akademik ilgimiz kadar, dezenformasyonla mücadele konusundaki çabalara katkıda bulunmaktır. Bugün, dezenformasyonla mücadelede, sorunun duygulanım boyutunu dikkate almayan, daha çok teyit yahut yalan çürütme teknikleriyle sınırlı kalan çabaların ancak kısıtlı bir etkiye sahip olduğu görülmektedir. Bu çerçevede çalışma ağımız, dezenformasyonla karşılaşan bireylerin duygulanımlarını daha iyi anlamak ve dikkate almak suretiyle, dezenformasyona karşı daha etkili mücadele yöntemleri geliştirmek için anket ve deneysel yöntemlere dayalı çalışmalarını sürdürmektedir.